onsdag 13 oktober 2010

Day 3: Citizen Promaster Titanium

2 kommentarer:

  1. Mycket snyggt
    får mig vilja köpa en ny klocka... :-D

    hur har du gjort den?

    SvaraRadera
  2. Tackar, mannen.

    Har gjort mig ett super macro =)
    Använde mig av kit gluggen en 18-55 som jag zoomade ut fullt satt fokuseringen på manuellt och oändligt. Tog min fasta 50mm satte den manuellt läge samt vred den till oändlig fokusering.

    Med kit-gluggen fastsatt på huset tog jag 50mm gluggen i handen vände på den (så att fronten på 50mm möte fronten på kit gluggen) och tryckte de emot varandra.

    Så kamerahuset med kit objektivet --> 50mm objektivet omvänt och tryckt emot objektivet på huset.

    Hade en närgräns på ett par centimeter i detta läge och sen lite ljus på det =)...
    Det blev riktigt häftigt faktiskt.

    SvaraRadera